Στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως ανέρχεται ο τζίρος των ηλεκτρονικών συναλλαγών για το 2017, που προκύπτει από τις ελληνικές ηλεκτρονικές συναλλαγές και μάλιστα με στόχευση των e-αγοραστών προς ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με το πόρισμα ετήσιας έρευνας που διεξήχθη από τον Eltrun. Την ίδια στιγμή οι πληρωμές μέσω χρεωστικής κάρτας έχουν πάρει το προβάδισμα έναντι των πληρωμών μέσω αντικαταβολής.

Ειδικότερα, στην έρευνα συμμετείχαν 1300 on-line αγοραστές με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή του ΟΠΑ κύριο Γεώργιο Δουκίδη. Το βασικό στοιχείο που προέκυψε από τον δειγματοληπτικό έλεγχο είναι το γεγονός ότι το φυσικό χρήμα έχει πλέον αντικατασταθεί από το ηλεκτρονικό, καθώς για πρώτη φορά στην ηγετική θέση των συναλλαγών μέσω  ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται οι χρεωστικές κάρτες, τις οποίες αξιοποιεί το 64% των online αγοραστών ενώ οι πληρωμές με αντικαταβολή βρίσκονται πλέον στη δεύτερη θέση και με ποσοστό 57% (ενώ μέχρι πέρυσι ήταν πρώτες) και τρίτη σε σειρά βρίσκεται η πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας, με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται στο 42%. Όπως αναφέρει ο κύριος Δουκίδης το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στα μέτρα προώθησης του ηλεκτρονικού χρήματος, οπότε εξηγείται και η σταδιακή πτώση του τζίρου από τις πληρωμές μέσω αντικαταβολής. Ταυτόχρονα την εμφάνισή του με εμφατικό τρόπο έχει κάνει ένας νέος τρόπος πληρωμής, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι με ποσοστό που αγγίζει το 17% και το PayPal με ποσοστό 9%.

Ως προς το μέγεθος του αγοραστικού κοινού για το 2017, οι e-αγοραστές άγγιξαν τα 3,5 εκατομμύρια και προέβησαν σε αγορές αξίας 4,5 με 5 δισεκατομμύρια ευρώ παρουσιάζοντας ανοδική τάση έναντι του αντίστοιχου μεγέθους για το 2016, όπου ο αντίστοιχος ετήσιος τζίρος εκτιμήθηκε σε 4,0 δισεκατομμύρια ευρώ (αύξηση από 12,5% -20%). Συγκρίνοντας τα δύο συγκεκριμένα έτη διαπιστώθηκε ειδικότερα πως:

  • 2 στους 10 αγοραστές έκαναν την πρώτη τους ηλεκτρονική συναλλαγή το 2017
  • περίπου 3 στους 10 αγοραστές πραγματοποίησαν 1 στις 2 αγορές τους ηλεκτρονικά και
  • 7 στους 10 υποψήφιους ηλεκτρονικούς αγοραστές επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους, ενώ μέχρι το 2016 οι 6 στους 10 προτιμούσαν ελληνικά e-shop και το 2015 οι 5 στους 10.

Σύμφωνα με τον κύριο Δουκίδη τη θετική αυτή εξέλιξη για τα ελληνικά e-shop δικαιολογεί το καθεστώς των capital controls σε συνδυασμό με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσφέρουν μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών. Καταγράφεται παράλληλα συστηματική αύξηση των διαδικτυακών αγοραστών που το 2015 αγόραζαν το 50% των προϊόντων τους μέσω Διαδικτύου από 25% (για το 2015) σε 31% (για το 2016). Η παραπάνω τάση φαίνεται πως θα ακολουθήσει ανοδική πορεία, αφού το 38% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν πως θα αυξήσουν τις ηλεκτρονικές τους αγορές σε σχέση με το 2017 ενώ μόλις το 20% δήλωσε πως θα τις μειώσει.

Τέλος, στην κορωνίδα των e-συναλλαγών εξακολουθούν να βρίσκονται οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες αφού το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε πως φέτος απέκτησε διαδικτυακά μία ταξιδιωτική υπηρεσία, ενώ το 72% έκλεισε μία τουλάχιστον διαμονή σε κατάλυμα μέσω διαδικτύου.

Ως προς τις υπόλοιπες υπηρεσίες, το 67% των χρηστών αγόρασε ηλεκτρονικά τα εξαρτήματα για ηλεκτρονικό υπολογιστή και περιφερειακό εξοπλισμό, το 66% έκλεισε εισιτήρια για εκδηλώσεις, το 61% επένδυσε ηλεκτρονικό χρήμα για ένδυση και υπόδηση, το 59% παρήγγειλε έτοιμο φαγητό, το 49% βιβλία και το 47% ηλεκτρονικές συσκευές.

Πηγή: kathimerini.gr

Θέλεις κι εσύ ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα – E-shop;

Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Πάτησε Χ για να συνεχίσεις ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δεις λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies ή να επιλέξεις ποια θα αποδεχτείς.

Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε κάποιον ιστότοπο, μπορεί να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookie. Ελέγξτε τις προσωπικές σας υπηρεσίες cookie εδώ.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

  • wordpress_test_cookie

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες