Στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως ανέρχεται ο τζίρος των ηλεκτρονικών συναλλαγών για το 2017. Το νούμερο αυτό προκύπτει από τις ελληνικές ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μάλιστα, με στόχευση των e-αγοραστών προς ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με το πόρισμα ετήσιας έρευνας που διεξήχθη από τον Eltrun. Την ίδια στιγμή οι πληρωμές μέσω χρεωστικής κάρτας έχουν πάρει το προβάδισμα έναντι των πληρωμών μέσω αντικαταβολής. Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι το μέλλον για οποιαδήποτε επιχείρηση.

Ειδικότερα, στην έρευνα συμμετείχαν 1300 on-line αγοραστές με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή του ΟΠΑ κύριο Γεώργιο Δουκίδη. Το βασικό στοιχείο που προέκυψε από τον δειγματοληπτικό έλεγχο είναι ότι το φυσικό χρήμα έχει πλέον αντικατασταθεί από το ηλεκτρονικό.

Πρώτες οι χρεωστικές κάρτες στις συναλλαγές!

Για πρώτη φορά στην ηγετική θέση των συναλλαγών μέσω  ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται οι χρεωστικές κάρτες, τις οποίες αξιοποιεί το 64% των online αγοραστών, ενώ οι πληρωμές με αντικαταβολή βρίσκονται πλέον στη δεύτερη θέση και με ποσοστό 57% (ενώ μέχρι πέρυσι ήταν πρώτες). Τρίτη σε σειρά βρίσκεται η πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας, με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται στο 42%. Όπως αναφέρει ο κύριος Δουκίδης, το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στα μέτρα προώθησης του ηλεκτρονικού χρήματος. Οπότε εξηγείται και η σταδιακή πτώση του τζίρου από τις πληρωμές μέσω αντικαταβολής. Ταυτόχρονα, την εμφάνισή του με εμφατικό τρόπο έχει κάνει ένας νέος τρόπος πληρωμής, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι, με ποσοστό που αγγίζει το 17% και το PayPal με ποσοστό 9%.

Ως προς το μέγεθος του αγοραστικού κοινού για το 2017, οι e-αγοραστές άγγιξαν τα 3,5 εκατομμύρια και προέβησαν σε αγορές αξίας 4,5 με 5 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας ανοδική τάση έναντι του αντίστοιχου μεγέθους για το 2016, όπου ο αντίστοιχος ετήσιος τζίρος εκτιμήθηκε σε 4,0 δισεκατομμύρια ευρώ (αύξηση από 12,5% -20%). Συγκρίνοντας τα δύο έτη διαπιστώθηκε ειδικότερα πως:

2 στους 10 αγοραστές έκαναν την πρώτη τους ηλεκτρονική συναλλαγή το 2017
περίπου 3 στους 10 αγοραστές πραγματοποίησαν 1 στις 2 αγορές τους ηλεκτρονικά και
7 στους 10 υποψήφιους ηλεκτρονικούς αγοραστές επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους. Ενώ μέχρι το 2016 οι 6 στους 10 προτιμούσαν ελληνικά e-shop και το 2015 οι 5 στους 10.

Οι συνθήκες που ευνόησαν τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα!

Σύμφωνα με τον κύριο Δουκίδη, τη θετική αυτή εξέλιξη για τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα δικαιολογεί το καθεστώς των capital controls σε συνδυασμό με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσφέρουν μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών. Καταγράφεται, παράλληλα, συστηματική αύξηση των διαδικτυακών αγοραστών. Το 2015 αγόραζαν το 50% των προϊόντων τους μέσω Διαδικτύου από 25% (για το 2015) σε 31% (για το 2016). Η παραπάνω τάση φαίνεται πως θα ακολουθήσει ανοδική πορεία. Το 38% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν πως θα αυξήσουν τις ηλεκτρονικές τους αγορές σε σχέση με το 2017, ενώ μόλις το 20% δήλωσε πως θα τις μειώσει.

Τέλος, στην κορωνίδα των e-συναλλαγών εξακολουθούν να βρίσκονται οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Το 83% των ερωτηθέντων δήλωσε πως φέτος απέκτησε διαδικτυακά μία ταξιδιωτική υπηρεσία, ενώ το 72% έκλεισε μία τουλάχιστον διαμονή σε κατάλυμα μέσω διαδικτύου.

Ως προς τις υπόλοιπες υπηρεσίες, το 67% των χρηστών αγόρασε ηλεκτρονικά τα εξαρτήματα για ηλεκτρονικό υπολογιστή και περιφερειακό εξοπλισμό, το 66% έκλεισε εισιτήρια για εκδηλώσεις, το 61% επένδυσε ηλεκτρονικό χρήμα για ένδυση και υπόδηση, το 59% παρήγγειλε έτοιμο φαγητό, το 49% βιβλία και το 47% ηλεκτρονικές συσκευές.

Πηγή: kathimerini.gr



Θέλεις κι εσύ ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα – E-shop;