Θέλετε να μάθετε πως η αξιολόγηση των επιβεβαιωμένων αγορών (Client Reviews) από το E-shop σας μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας;

Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε βρεθεί στη θέση να κάνουμε διαδικτυακή έρευνα γύρω από την αγορά ενός προϊόντος. Μετά, λοιπόν, από εκτενή αναζήτηση καταφέρνουμε κάποια στιγμή να βρούμε το προϊόν της αρεσκείας μας. Τόσο σε μια τιμή που να ανταποκρίνεται στο πορτοφόλι μας, όσο και στα χαρακτηριστικά που είναι αντάξια των προσδοκιών μας.

Πριν προχωρήσουμε στην τελική αγορά οι περισσότεροι θα τσεκάρουμε τις κριτικές των πελατών που προέβησαν πριν από εμάς στην αντίστοιχη συναλλαγή, αναζητώντας μια αντικειμενική, δεύτερη γνώμη. Έστω λοιπόν ότι, βασισμένοι στην εικόνα που αποκομίσαμε από τις αξιολογήσεις, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε την ηλεκτρονική μας αγορά. Σκεφτείτε πώς θα ήταν να διαπιστώναμε στην πράξη ότι αυτό που αγοράσαμε ήταν ελαττωματικό… Πόσο πιθανό θα ήταν να επιστρέφαμε για να κάνουμε την οποιαδήποτε συναλλαγή στο ίδιο ηλεκτρονικό κατάστημα;

Δεδομένου ότι πλέον τα ηλεκτρονικά καταστήματα δίνουν τεράστια σημασία στις κριτικές των επιβεβαιωμένων αγοραστών τους (Client Reviews), αντιλαμβάνεστε την αξία του να εντάξετε τις πελατειακές αξιολογήσεις στο e-shop σας. Κι αυτό, διότι η σημασία του αγοραστή που επιστρέφει για τις αγορές του στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι τεράστια. Πέραν της δημιουργίας μιας σχέσης εμπιστοσύνης, καταφέρνετε με αυτόν τον τρόπο να προβάλλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας αποτελεσματικά.

Δώστε έμφαση στα feedbacks των πελατών!

Όμως τέτοιου είδους αξιολογήσεις μπορεί να τρομοκρατήσουν τους επιχειρηματίες. Είναι λογικό κανείς να σκεφτεί: “Ποιός μπορεί να μου εγγυηθεί πως θα παίρνω μόνο καλές κριτικές;”. Αυτό το σκεπτικό μόνο πίσω μπορεί να πάει τις πωλήσεις σας τελικά. Σημασία για εσάς έχει το feedback ακόμα και αν αυτό είναι αρνητικό, γιατί με αυτό τον τρόπο μαθαίνετε τι είναι αυτό που πρέπει να δουλέψετε στην πράξη για να φέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το σύνολο των Reviews θα σας βοηθήσει να εξελίξετε προς την σωστή κατεύθυνση την επιχείρησή σας!

Αν αποφασίσετε, τελικά, να συγκεντρώσετε κριτικές από τους πελάτες σας έχετε δύο επιλογές: είτε να τις συλλέξετε με δικά σας μέσα, είτε να αναθέσετε αυτή τη διαδικασία σε μια τρίτη εταιρεία. Ένας ανεξάρτητος αξιολογητής είναι η Reevoo, την οποία προτιμούν αρκετά ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα e-shop που συλλέγει και φιλοξενεί το ίδιο τις κριτικές των πελατών του είναι η Amazon. Η πολιτική της ως προς τις βαθμολογίες των πελατών είναι αξιοσημείωτη. Συγκεκριμένα, οι κριτικές εκεί δεν μπορούν να είναι πάνω από 5 ανά εβδομάδα, εκτός αν πρόκειται για πελάτες που προέβησαν σε διασταυρωμένες αγορές. Με αυτό τον τρόπο η Amazon βρίσκει τρόπο να θέσει όρια στα μη εξακριβωμένα Client Reviews φιλτράροντας της αξιοπιστία τους.

Δοκιμάστε τα incentivized reviews

Μία άλλη χαρακτηριστική καινοτομία της Amazon στις αξιολογήσεις είναι τα “incentivized reviews”, δηλαδή οι κριτικές με κίνητρο. Πως λειτουργεί αυτό ακριβώς; Οι εταιρεία προσφέρει εντελώς δωρεάν ή δίνοντας μια σημαντική έκπτωση τα προϊόντα σε πελάτες ζητώντας ως αντάλλαγμα τις κριτικές τους. Η τάση δείχνει πως οι αξιολογήσεις που προέρχονται από αυτούς τους πελάτες είναι κατά βάση θετικές. Ενδεικτικά, η μέση βαθμολογία που προκύπτει από αυτούς ανέρχεται στο 4,74/5, όταν στις υπόλοιπες κριτικές δεν ξεπερνά τα 4,36/5 αστέρια. Αναλογιζόμενοι τα διάφορα σκάνδαλα που έχουν προκύψει κατά καιρούς με τις «περίεργες» κριτικές της Amazon, καταλαβαίνει κανείς τους λόγους για τους οποίους οι υπεύθυνοι της πασχίζουν να διαφυλάξουν την αξία τους.

Μελετώντας προσεκτικά όσα αναφέραμε παραπάνω, αντιλαμβάνεστε τη σπουδαιότητα που έχουν για τα e-shop οι αληθινές κριτικές εκ μέρους των πελατών. Μη διστάσετε να εντάξετε την αντίστοιχη δυνατότητα και στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα. Φυσικά κρύβονται κάποιες δυσκολίες και κίνδυνοι στο εγχείρημα, αλλά θα σας ανταμείψει. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε τόσο να βοηθήσετε τις πωλήσεις σας όσο και να βελτιώσετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες ως προς τα προϊόντα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες σας.

Πηγή: propaganda.gr

Θέλεις κι εσύ ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα – E-shop;