Η ολοένα και αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα (Online Shopping) έναντι των φυσικών φαίνεται να αποτυπώνεται όλο και πιο καθαρά στην Ελλάδα. H επιβολή των capital controls το 2015 δημιούργησε ανησυχίες και επιφυλάξεις για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) που διενεργήθηκε το 2017 έφερε ξανά χαμόγελα σε όσες επιχειρήσεις ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Χωρίς ακόμη να τίθεται θέμα σύγκρισης με τα αντίστοιχα νούμερα του εξωτερικού, τα βήματα προς την εγχώρια ηλεκτρονική αγορά προχωρούν σταθερά ανοδικά. Με το παρόν άρθρο θα εστιάσουμε στους πιο δημοφιλείς κλάδους που επιλέγουν για online shopping οι Έλληνες.

Κλάδοι που λαμβάνουν έσοδα μέσω online shopping:

  • Ο κλάδος ο οποίος φαίνεται να έχει επηρεαστεί εξαιρετικά θετικά από το online shopping είναι αυτός των ταξιδιωτικών γραφείων. Φαίνεται πως τη θέση των φυσικών καταστημάτων έχουν πάρει σχεδόν μονοπωλιακά τα e-ταξιδιωτικά πρακτορεία. Στην έρευνα του ELTRUN το 83% έκανε το ελάχιστο μία ηλεκτρονική αγορά από τη συγκεκριμένη κατηγορία το δεκάμηνο 2017 σε σχέση με το 2016.
  • Ο δεύτερος χώρος που σημειώνει εξαιρετική πρόοδο στις διαδικτυακές αγορές είναι αυτός των προϊόντων τεχνολογίας. Εδώ ο ανταγωνισμός φαίνεται να είναι εξαιρετικά ισχυρός. Οι πελάτες “βγαίνουν” στο κυνήγι της καλύτερης δυνατής διαδικτυακής προσφοράς αφού τσεκάρουν τα αντίστοιχα προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.
  • Αξιοσημείωτη ταυτόχρονα είναι η ανοδική ηλεκτρονική παρουσία φαρμακείων και παραφαρμακευτικών προϊόντων. Οι ηλεκτρονικές τιμές που συναντά κανείς στο συγκεκριμένο κλάδο εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω των σημαντικών εκπτώσεων στα προϊόντα που διακινούνται. Κυρίως οι βιταμίνες, τα συμπληρώματα διατροφής και τα καλλυντικά φαίνεται να βρίσκονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
  • Επόμενη τάση του Online Shopping είναι η αγορά έτοιμου φαγητού, η οποία εμφανίζει αύξηση 10% στις παραγγελίες που γίνονται on-line. Ρόλο σε αυτή την ανοδική κίνηση έχει διαδραματίσει η αύξηση των e-shops στο χώρο της εστίασης. H διευκόλυνση των διαδικασιών παραγγελίας και οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές των εκάστοτε επιχειρήσεων προσελκύουν απευθείας τον καταναλωτή.
  • Τέλος, μια πρωτοεμφανιζόμενη κατηγορία που μπαίνει με αργά και αποφασιστικά βήματα στο Online Shopping είναι τα σούπερ μάρκετ. Από το 2014 τα σούπερ μάρκετ έχουν κάνει την εμφάνιση τους φιλοδοξώντας να αυξήσουν τον τζίρο τους τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα το 2014 ο τζίρος των ειδών σουπερμάρκετ μέσω ίντερνετ στην Ελλάδα ανήλθε στα 11 εκατομμύρια  ευρώ, το 2015 στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό αναμένεται να φτάσει περί τα 383 εκατομμύρια ευρώ.

Οι Έλληνες παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την αβεβαιότητα των προηγούμενων ετών αγοράζουν όλο και περισσότερο ηλεκτρονικά και εξοικειώνονται με το online shopping. Όπως όλα δείχνουν, το μέλλον των επιχειρήσεων συνδέεται άρρηκτα με την άνθηση του online shopping.

Θέλεις κι εσύ ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα – E-shop;

Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Πάτησε Χ για να συνεχίσεις ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δεις λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies ή να επιλέξεις ποια θα αποδεχτείς.

Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε κάποιον ιστότοπο, μπορεί να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookie. Ελέγξτε τις προσωπικές σας υπηρεσίες cookie εδώ.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

  • wordpress_test_cookie

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες