Η ολοένα και αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για συναλλαγές από ηλεκτρονικά καταστήματα έναντι των φυσικών φαίνεται να αποτυπώνεται όλο και πιο καθαρά στην Ελλάδα. Όσο κι αν η επιβολή των capital controls το 2015 δημιούργησε ανησυχίες και επιφυλάξεις για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου η ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που διενεργήθηκε το 2017 (και αναφέρθηκε σε προηγούμενο άρθρο) ανέτρεψε το αρνητικό κλίμα και έφερε ξανά χαμόγελα σε όσες επιχειρήσεις ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Χωρίς ακόμη να υπάρχει τόση δυναμική ώστε να τίθεται θέμα σύγκρισης με τα αντίστοιχα νούμερα του εξωτερικού, τα βήματα προς μια πιο ηλεκτρονική εγχώρια αγορά προχωρούν σταθερά ανοδικά. Με το παρόν άρθρο θα εστιάσουμε στους πιο δημοφιλείς κλάδους που επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους οι Έλληνες αγοραστές.

Ο κλάδος ο οποίος φαίνεται να έχει επηρεαστεί εξαιρετικά θετικά από τις διαδικτυακές αγορές είναι αυτός των ταξιδιωτικών γραφείων. Φαίνεται λοιπόν πως τη θέση των φυσικών  ταξιδιωτικών καταστημάτων έχουν πάρει σχεδόν μονοπωλιακά τα e-ταξιδιωτικά πρακτορεία καθώς το 83% των συμμετεχόντων στην έρευνα του ELTRUN έκαναν το ελάχιστο μία ηλεκτρονική αγορά από τη συγκεκριμένη κατηγορία το δεκάμηνο 2017 σε σχέση με το 2016.

Ο δεύτερος χώρος που σημειώνει εξαιρετική πρόοδο στις διαδικτυακές αγορές είναι αυτός των προϊόντων τεχνολογίας. Εδώ ο ανταγωνισμός φαίνεται να είναι εξαιρετικά ισχυρός καθώς οι πελάτες “βγαίνουν” αποφασιστικά στο κυνήγι της καλύτερης δυνατής διαδικτυακής προσφοράς αφού τσεκάρουν τα αντίστοιχα προϊόντα και τη λειτουργικότητα τους στα φυσικά καταστήματα.

Αξιοσημείωτη ταυτόχρονα είναι η ανοδική ηλεκτρονική παρουσία φαρμακείων και παραφαρμακευτικών προϊόντων. Οι ηλεκτρονικές τιμές που συναντά κανείς στο συγκεκριμένο κλάδο εντείνει τον ανταγωνισμό μέσω των σημαντικών εκπτώσεων στα προϊόντα που διακινούνται. Ειδικότερα οι κατηγορίες των βιταμινών, των συμπληρωμάτων διατροφής και των καλλυντικών φαίνεται να είναι αυτές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στις προτιμήσεις των καταναλωτών των e-φαρμακείων.

Η αμέσως επόμενη τάση του on-line shopping είναι η αγορά έτοιμου φαγητού, η οποία εμφανίζει μια αύξηση 10% στις παραγγελίες που γίνονται on-line και τις συνακόλουθες πληρωμές. Ρόλο σε αυτή την ανοδική κίνηση έχει διαδραματίσει η αύξηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στο χώρο της εστίασης, η διευκόλυνση των διαδικασιών παραγγελίας ηλεκτρονικά ακόμα και μέσω εφαρμογών που μπορεί να κατεβάσει πολύ εύκολα ο χρήστης στο κινητό του και οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές των εκάστοτε επιχειρήσεων.

Τέλος, μια πρωτοεμφανιζόμενη για τα ελληνικά δεδομένα κατηγορία που μπαίνει με αργά και αποφασιστικά βήματα στο “παιχνίδι” του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τα σούπερ μάρκετ. Ήδη από το 2014 τα σούπερ μάρκετ έχουν κάνει την εμφάνιση τους φιλοδοξώντας να επεκταθούν σε επίπεδο τζίρου αποφασιστικά τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα το 2014 ο τζίρος των ειδών σουπερμάρκετ μέσω ίντερνετ στην Ελλάδα ανήλθε στα 11 εκατομμύρια  ευρώ, το 2015 στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό αναμένεται να φτάσει περί τα 383 εκατομμύρια ευρώ.

Φαίνεται λοιπόν πως παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την αβεβαιότητα των προηγούμενων ετών το ελληνικό κοινό αγοράζει όλο και περισσότερο ηλεκτρονικά και  ωριμάζει ως προς την εξοικείωση με τις e-συναλλαγές.

 

 

Για να σου εξασφαλίσουμε μια κορυφαία εμπειρία, στο site μας χρησιμοποιούμε cookies. Πάτησε Χ για να συνεχίσεις ή «Περισσότερες Πληροφορίες» για να δεις λεπτομερείς περιγραφές των τύπων cookies ή να επιλέξεις ποια θα αποδεχτείς.

Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε κάποιον ιστότοπο, μπορεί να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookie. Ελέγξτε τις προσωπικές σας υπηρεσίες cookie εδώ.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

  • wordpress_test_cookie

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες