Τα τελευταία χρόνια και με αφορμή την καθοδική πορεία του λιανικού εμπορίου δημιουργείται ένας νέος εμπορικός κόσμος χωρίς περιοριστικά ωράρια και συγκεκριμένη έδρα. Στους κόλπους του χώρου περιλαμβάνονται άνθρωποι που θέλησαν απλά να έχουν κάποιο εισόδημα επειδή έμειναν άνεργοι ή ήθελαν να το ενισχύσουν, άνθρωποι που σταδιοδρομούν στο χώρο της τεχνολογίας και επιχειρηματίες που βασίστηκαν στο Διαδίκτυο για να καταφέρουν να κρατήσουν ανοιχτή την επιχείρησή τους.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός πως οι διαδικτυακές επιχειρήσεις χρειάζονται μικρό κεφάλαιο για να λειτουργήσουν και το γεγονός οτι μπορούν να στοχεύσουν επιπλέον και σε πελάτες του εξωτερικού, συγκαταλέγονται στα πλεονεκτήματα της επαγγελματικής σταδιοδρομίας μέσω διαδικτύου.

Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες ιδέες επιχειρήσεων που βασίζουν τις δράσεις τους στο διαδίκτυο.

Διοργάνωση γάμων

Το παράδειγμα της κυρίας Λίλας Κωνσταντινίδου , διευθύντριας της επιχείρησης Ηλιότοπος (weddings.heliotopos.net)  η οποία ξεκίνησε με βασικές γνώσεις του προγράμματος Word και πλέον διοργανώνει πληθώρα γάμων αλλοδαπών σε ελληνικά νησιά κάθε χρόνο. Εντούτοις και παρόλο που δραστηριοποιείται μόνο διαδικτυακά έχει καταφέρει να έχει εύρος πελατών από όλο τον κόσμο και να είναι ευρέως γνωστή για τις υπηρεσίες που προσφέρει.

Όπως ανέφερε η ίδια:  «Εκείνη την εποχή είχα ελάχιστη εξοικείωση με τον υπολογιστή. Ωστόσο, γοητεύτηκα αμέσως από τις δυνατότητες του Ιnternet και αποφάσισα να μάθω να δημιουργώ ιστοσελίδες! Αγόρασα ένα βιβλίο και άρχισα σιγά-σιγά να διαβάζω. Στην αρχή δεν καταλάβαινα πολλά, αλλά σταδιακά εξοικειώθηκα. Έπειτα από μερικούς μήνες και αρκετή προσπάθεια, κατόρθωσα να φτιάξω την πρώτη μου ιστοσελίδα:το site του ξενοδοχείου μας…. Πριν από 12 χρόνια ένα ζευγάρι από τον Καναδά μου έστειλε e-mail για να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο, προσθέτοντας ότι ήθελαν να παντρευτούν στην Ελλάδα. Μου ζήτησαν να τους βοηθήσω να οργανώσουν τον γάμο τους και σκέφτηκα: Γιατί όχι;

Ηταν τόσο όμορφη εμπειρία που αποφάσισα να την επαναλάβω. Έπειτα από πολλή μελέτη, αποφάσισα να φτιάξω μια ιστοσελίδα που θα απευθυνόταν μόνο σε ξένους οι οποίοι θέλουν να παντρευτούν σε ελληνικό νησί».

Εύρεση ταξί μέσω taxibeat

Παρά τις γραφειοκρατικές αντιξοότητες και αφού κέρδισε το κονδύλιο χρηματοδότησης καινοτομίας, η διαδικτυακή πλατφόρμα taxibeat έχει καταφέρει να προσελκύσει μεγάλη μερίδα του κόσμου, καθώς επιτρέπει στους πελάτες να βλέπουν τα ελεύθερα κοντά στην περιοχή που βρίσκονται ταξί, να ελέγχει τις τιμές τους και τις εκάστοτε πληροφορίες του δρομολογίου και να επιλέγει με ποιο τελικά θα κάνει τη διαδρομή που τον ενδιαφέρει. Μέσω της mobile τεχνολογίας, στην οποία βασίζεται η λειτουργία της εφαρμογής υπάρχει η δυνατότητα βαθμολόγησης των οδηγών ταξί, οπότε οι καλοί οδηγοί να γνωστοποιούνται στους ενδιαφερόμενους πελάτες.

Site συμβουλών διακόσμησης

Η νέα τάση για όποιον σταδιοδρομεί στο χώρο της διακόσμησης και θέλει να επωφεληθεί των κερδών που μπορεί να αποκομίσει από το διαδίκτυο είναι το e-design. Πρόκειται επί της ουσίας για συμβουλευτική διακόσμησης μέσω internet με βάση φωτογραφίες που στέλνουν ενδιαφερόμενοι στους ειδικούς του edesign, ζητώντας ιδέες για την διακοσμητική προσέγγιση των χώρων τους .

Όπως εξηγεί η κυρία Τοπαλίδου, πολιτικός μηχανικός και δημιουργός του edesign στην Ελλάδα: «Ολα ξεκίνησαν το 2007, όταν δημιούργησα το “rdeco”, ένα blog με θέμα τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων. Ανανεώνοντας διαρκώς το περιεχόμενο με πρωτότυπες ιδέες, απέκτησα αρκετούς αναγνώστες, φτάνοντας σε κάποιο σημείο τους 3.000 μοναδικούς χρήστες την ημέρα! Τότε αρκετοί αναγνώστες άρχισαν να μου στέλνουν φωτογραφίες από το σπίτι τους και να μου ζητούν συμβουλές για μικρές παρεμβάσεις, όπως το χρώμα του τοίχου ή ένα έπιπλο που τους λείπει…

Το e-design απευθύνεται σε καταναλωτές που επιθυμούν να συμμετάσχουν ενεργά στη διακόσμηση του σπιτιού τους και έτσι να εξοικονομήσουν χρήματα. Ο πελάτης μετρά τον χώρο, βγάζει φωτογραφίες και μου στέλνει όλο το υλικό. Η επικοινωνία γίνεται τηλεφωνικώς και μέσω e-mail. Στη συνέχεια εγώ δημιουργώ τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τον λεγόμενο “φωτορεαλισμό”, δηλαδή ένα τρισδιάστατο σχέδιο που αναπαριστά τη νέα μορφή του χώρου. Έτσι, ακόμη και άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με την ανάγνωση αρχιτεκτονικών σχεδίων μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα… Αποστέλλω στον πελάτη ειδική “λίστα προϊόντων” με βάση το σχέδιο, η οποία περιλαμβάνει τα έπιπλα, κουρτίνες, διακοσμητικά ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο χρειάζεται να αγοράσει, καθώς και το κατάστημα όπου μπορεί να το βρει. Παράλληλα, έχω καταρτίσει συμφωνίες με τα συνεργαζόμενα καταστήματα με βάση τις οποίες οι πελάτες του e-design έχουν συγκεκριμένα ποσοστά έκπτωσης»

Κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Το παράδειγμα των αδερφών Δημήτρη και Αργύρη Μπεντίλα, οι οποίοι κατασκεύασαν τη δική τους διαδικτυακή επιχείρηση ηλεκτρονικών παιχνιδιών, την «Τotal eclipse games» (www.totaleclipsegames.com) που συγκέντρωσε τη χρηματοδότηση εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από μεγάλους αμερικανικούς εκδοτικούς οίκους επιβεβαιώνει ξεκάθαρα τις δυνατότητες κέρδους ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Όπως αναφέρει ο Αργύρης Μπεντίλας:«Το 2005,έπειτα από αρκετά χρόνια εργασίας στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το πρώτο μας ηλεκτρονικό παιχνίδι. Το χρηματοδοτήσαμε…μόνοι μας, όπως και το δεύτερο. Όμως, καθώς τα δύο παιχνίδια άρχισαν να διαδίδονται μέσω Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο, αποφασίσαμε να υποβάλουμε πρόταση σε έναν από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς εκδότες. Οι συνεννοήσεις έγιναν μέσω τηλεφώνου και email και σύντομα μας διέθεσαν χρηματοδότηση μεγάλου ύψους προκειμένου να κυκλοφορήσουμε άλλα τρία παιχνίδια. Αυτούς τους ανθρώπους τους συναντήσαμε από κοντά έπειτα από αρκετούς μήνες! Για να πάρεις μια ουσιαστική επιδότηση στην Ελλάδα πρέπει να γράψεις σελίδες και σελίδες, να αποδείξεις πώς θα αξιοποιήσεις τα χρήματα και χίλια δυο άλλα πράγματα τα οποία το μόνο που κάνουν είναι να μπαίνουν εμπόδιο στη δημιουργικότητα. Αντιθέτως, αν έχεις το θάρρος να απευθυνθείς στις αγορές του εξωτερικού, τα πράγματα προχωρούν γρήγορα όταν υπάρχει σαφής και κοινός στόχος»

Χρηματοδότηση πρωτότυπων διαδικτυακών ιδεών

Το παράδειγμα της εταιρίας Οpenfund (theopenfund.com), η οποία διενεργεί διαγωνισμούς για πρωτότυπες e-επιχειρήσεις και στη συνέχεια εξασφαλίζει στους νικητές χρηματοδότηση μέσω μιας σειράς μεγάλων επενδυτών αποδεικνύει την πίστη στις δυνατότητες της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας .

Όπως ανέφερε στο «Βήμα της Κυριακής» ο κ. Δημήτρης Αθανασιάδης, μέλος του ΔΣ του Οpenfund: «Αντιληφθήκαμε ότι στην Ελλάδα έλειπαν δύο βασικά στοιχεία προκειμένου να υπάρξουν ιστορίες επιτυχίας: χρηματοδότηση και συμβουλευτική υποστήριξη. Ετσι δημιουργήσαμε μία επιχείρηση όπου θα απευθύνονται όσοι έχουν τη γνώση και τις ικανότητες και θα βρίσκουν συνολική υποστήριξη ώστε να μεταφερθούν από μια απλή σύλληψη σε ένα πιλοτικό προϊόν που θα αποκτήσει χρηματοδότηση».

Tο Openfund είναι συνεχώς ανοικτό για υποδοχή προτάσεων από υφιστάμενες εταιρείες που είναι σε φάση ανάπτυξης, έχουν αποδεδειγμένα έσοδα και διαφαίνονται πρώιμες ενδείξεις θετικού συνδυασμού προϊόντος και αγοράς. Η εταιρεία θα πρέπει να καταθέσει ένα στιβαρό business plan, και σε αντάλλαγμα θα λάβει χρηματοδότηση 200 έως 500 χιλ ευρώ ώστε να επιτύχει ικανούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Online και εξ αποστάσεως διοίκηση επιχειρήσεων

Η εφαρμογή του Κώστα Μαμάσση megaventory.com άρχισε να αναπτύσσεται το 2007 ως λύση διαχείρισης αποθέματος εντός μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου [diveshop.gr] που επεκτεινόταν φυσικά με επιπλέον αποθήκη στο Ηράκλειο της Κρήτης. Μετά από δύο χρόνια ανάπτυξης μια alpha έκδοση ήταν διαθέσιμη και το Σεπτέμβριο του 2010 ιδρύθηκε η Megaventory Inc. Την ίδια χρονιά πραγματοποιήθηκε και η πώληση της πρώτης συνδρομής.

Πρόκειται επί της ουσίας για μια διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει τη διαχείριση των εμπορικών λειτουργιών μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού εξ αποστάσεως και αποκλειστικά μέσω Ιnternet.

«Μέσω του Μegaventory μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός μπορεί να διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο κινήσεις, διαθεσιμότητες, πωλήσεις και παραγγελίες προϊόντων σε όλες τις εγκαταστάσεις της, όσο απομακρυσμένες και αν είναι αυτές μεταξύ τους. Ως διαδικτυακή εφαρμογή δεν απαιτεί εγκατάσταση στον σκληρό δίσκο, είναι προσβάσιμη από κάθε συσκευή που συνδέεται στο Ιnternet και είναι εξαιρετικά απλή στη χρήση» αναφέρει μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» ο ίδιος ο κος Μαμάσσης.

Επιπλέον ο επιχειρηματίας αναφέρθηκε και στους παράγοντες που αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν: «Για παράδειγμα, η αποτυχία εκλαμβάνεται ως καταστροφική από τον κύκλο του επιχειρηματία, ενώ στην πραγματικότητα είναι μέρος της διαδικασίας του επιχειρείν και μάλιστα το μέρος εκείνο που δίνει τις γνώσεις και τα εφόδια για την επιτυχή κατάληξη της επόμενης επιχειρηματικής προσπάθειας. Ο φόβος της αποτυχίας που καλλιεργείται στην Ελλάδα είναι πιο καταστροφικός από την ίδια την αποτυχία!»

Ξυλουργείο…on-line

Το παράδειγμα του  Χρήστου Στρατή, ιδιοκτήτη  καταστήματος εμπορίας επίπλων στη Χαλκίδα για πάνω από 20 χρόνια, που πριν από δυόμισι χρόνια ξεκίνησε το online κατάστημα (www.epiplonet.com), στο οποίο σήμερα εξασφαλίζει τα κέρδη του κατά βάση μέσω των διαδικτυακών πωλήσεων αποδεικνύει το εύρος των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Πιο πολύ το ξεκίνησα σαν χόμπι και επειδή μου άρεσε το Ιnternet. Πίστευα ότι οι Έλληνες καταναλωτές πολύ δύσκολα θα αγόραζαν κρεβάτια ή καναπέδες χωρίς να έχουν κάτσει ποτέ πάνω τους ή χωρίς να τα έχουν δει από κοντά. Τελικά διαψεύστηκα. Οχι μόνο οι πωλήσεις πηγαίνουν καλά, αλλά, αντίθετα από ό,τι θα περίμενε κανείς, είναι ελάχιστα τα παράπονα από τους διαδικτυακούς πελάτες. Πιο συνηθισμένο είναι να αλλάξει γνώμη κάποιος που αγόρασε από το “επίγειo” κατάστημα» σχολιάζει ο κ. Στρατής, ο οποίος έχει αποφασίσει πως οποιαδήποτε επένδυση από μέρους του στο μέλλον θα στοχεύσει αποκλειστικά στην αγορά του Διαδικτύου. «Είναι πιο αποτελεσματική και φυσικά πολύ πιο φθηνή. Το σημαντικό είναι να βρεις τρόπους για να είσαι ψηλά στην αναζήτηση στο Google και βέβαια δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από τους ευχαριστημένους πελάτες οι οποίοι μεταφέρουν τις απόψεις τους στα εξειδικευμένα φόρουμ». Αφού λοιπόν αυτός βρήκε έναν τρόπο να κρατήσει ακμαία την επιχείρησή του σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα και για τους άλλους επιχειρηματίες του χώρου; «Σίγουρα ισχύει αυτό. Αρκετοί συνάδελφοι το σκέφτονται, το θέμα είναι ότι δύσκολα θα το επιχειρήσουν. Άλλωστε σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι από εμάς είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, με ελάχιστη εξοικείωση με το Διαδίκτυο».

Πληροφορίες εστίασης και νυχτερινής ζωής

Ο κ. Γιώργος Λυγεράκης, εργαζόμενος για πολλά χρόνια σε μεγάλες εταιρείες πληροφορικής, αποφάσισε να δημιουργήσει την εφαρμογή terpnon για smartphone. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν οδηγό διασκέδασης για εστιατόρια, μπαρ, καταστήματα ντελικατέσεν και παραδοσιακούς ξενώνες σε 53 πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου. Ο χρήστης μπορεί να βρει την ακριβή διεύθυνση του εστιατορίου που τον ενδιαφέρει, να το βαθμολογήσει, να γράψει κριτική, και να φωτογραφίσει το φαγητό του και να «ανεβάσει» τη φωτογραφία.
«Στο παρελθόν ως πελάτης πολλές φορές δεν έμενα ευχαριστημένος από πολυδιαφημισμένα ή ακριβά εστιατόρια. Η όλη ιδέα του terpnon βασίζεται στο ότι πλέον ο κόσμος εμπιστεύεται πολύ λιγότερο τις διαφημίσεις και τους διάφορους ειδικούς και πολύ περισσότερο τα μέλη μιας κοινότητας με την οποία έχει παραπλήσια γούστα» λέει ο κ. Λυγεράκης, ο οποίος πιστεύει ότι οποιαδήποτε επιχειρηματική ιδέα που σχετίζεται με το Διαδίκτυο πρέπει να στραφεί στην αγορά του mobile Ιnternet, η οποία με την εκτόξευση των πωλήσεων των smartphones κερδίζει συνεχώς έδαφος. «Η διαφορά σε σχέση με το “κλασικό” Ιnternet είναι ότι, ενώ εκεί ενδιαφέρει περισσότερο η πληροφορία και το χρηστικό οικονομικό μέρος,στο mobile Ιnternet αυτό που έχει σημασία είναι η εμπειρία που προσφέρεις στον χρήστη» σχολιάζει ο κ. Λυγεράκης. «Άλλωστε αυτή τη στιγμή στον πλανήτη υπολογίζεται ότι υπάρχουν 3,8 δισ. ενεργές συνδρομές κινητής τηλεφωνίας» τονίζει ο κ. Λυγεράκης.

Ως τώρα την εφαρμογή έχουν «κατεβάσει» περίπου 40.000 άνθρωποι. Στο terpnon υπάρχουν 12.000 εγγεγραμμένοι χρήστες, πάνω από 5.000 κριτικές και πάνω από 12.000 καταχωρισμένα σημεία διασκέδασης από τους συνιδρυτές της εφαρμογής και τους χρήστες εντελώς δωρεάν.«Τα έσοδά μας προέρχονται από τις διαφημίσεις, στις οποίες όμως δεν περιλαμβάνονται εστιατόρια και κέντρα διασκέδασης,ακριβώς για να διατηρήσουμε την αξιοπιστία μας ως οδηγός».

Λύσεις για κάθε σπίτι και προσωπική περίσταση

Το 2005 ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Στέφανος Σουλδάτος με τον συνάδελφό του Χάρη Παυλίδη ξεκίνησαν την προβολή στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδας olataepipla.gr.

Όπως αναφέρουν οι ίδιοι: «Τα πρώτα χρόνια τα πράγματα δεν ήταν καθόλου εύκολα. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες δεν ενδιαφέρονταν να δώσουν χρήματα για διαφήμιση στο Ιnternet, ενώ μερικοί ήταν τελείως αρνητικοί σε οποιαδήποτε παρουσία τους στο Διαδίκτυο, το οποίο θεωρούσαν αναξιόπιστο… Πλέον η επιτυχία της συγκεκριμένης ιδέας έδωσε την πρώτη ύλη και για άλλες δύο ανάλογες ιστοσελίδες, το olatougamou.gr και το olatouspitiou.gr. «Μάλιστα,επειδή κάποια ζευγάρια έψαχναν ορχήστρα για τη δεξίωση του γάμου τους μέσα από το site olatougamou.gr, προέκυψε και μια τέταρτη ιστοσελίδα, το melodima.gr» λέει ο κ. Σουλδάτος. «Εκεί μπορούν οι υποψήφιοι νεόνυμφοι να ακούσουν και να διαλέξουν ανάμεσα σε μια σειρά μουσικά σχήματα αυτά που θεωρούν κατάλληλα για τη δική τους περίσταση: από κρητική ορχήστρα ως… ιρλανδέζικη μουσική και dj χορευτικής μουσικής»

Προώθηση ελληνικών προϊόντων και “πράσινες πωλήσεις” μέσω διαδικτύου

H κυρία Μαριάννα Κολοκοτρώνη με την επιλογή της να δραστηριοποιηθεί στα βιολογικά ελληνικά προϊόντα είτε μέσω e-πωλήσεων χονδρικής και λιανικής μέσω του site της olivology.co.uk είτε μέσω συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις έχει μια πολύ ενεργή παρουσία στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό.

 «Μέσω του site μπορείς να περάσεις ευκολότερα τη φιλοσοφία σου και να αναδείξεις το προϊόν σου» λέει η 31χρονη e-έμπορος στο «Βήμα».
«Το θέμα είναι ότι το ελληνικό λάδι στη Βρετανία δεν είναι τόσο δημοφιλές όσο το ισπανικό ή το ιταλικό. Αντιθέτως,το ελληνικό μέλι,με το οποίο επίσης ασχολούμαι, έχει ήδη πολύ καλό όνομα»

Ταυτόχρονα και ο 56χρονος κ.Γιώργος Δανέλλης προωθεί από το Διαδίκτυο Ελαιόλαδο,καθώς και άλλα ελληνικά προϊόντα,όπως τσικουδιά και ρακόμελο. Επίσης στην ιστοσελίδα του (www.giftexpress.gr) μπορεί να βρει ο καταναλωτής και μια μεγάλη λίστα «πράσινων» δώρων από ανακυκλωμένα υλικά,όπως σημειωματάριο από λάστιχα αυτοκινήτων ή ατζέντα από χρησιμοποιημένες πλακέτες ηλεκτρονικού υπολογιστή.  Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Μας ενδιαφέρει η ελληνική αγορά αλλά και του εξωτερικού,καθώς έχουμε τη δυνατότητα να στέλνουμε τα προϊόντα με κούριερ την επόμενη ημέρα της παραγγελίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κύριος κ.Λευτέρης Ξανθάκης, ο οποίος έτσι καταφέρνει να κρατάει χαμηλά τις τιμές και να πουλάει απευθείας το λάδι του στους καταναλωτές, δημιουργώντας έναν διαδικτυακό τόπο πώλησης των προϊόντων του (olivestate.gr). Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος «Δεν αρκεί μια ιστοσελίδα. Χρειάζεται συνεχές κυνήγι. Να φέρεις τον πελάτη στην ιστοσελίδα, να τη δει, να του αρέσει και να αγοράσει. Εγώ το προσπάθησα μέσω διαφημίσεων στο Google, αλλά και μέσω του Facebook. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον μήνα που το κυνήγησα στο Facebook “κέρδισα” 35 νέους πελάτες σε σύνολο 150 πελατών. Είναι το καλύτερο “value for money” που έχω κάνει μέχρι στιγμής. Περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων ελαιολάδου ήταν από το Διαδίκτυο. Το Ιnternet μπορεί να βοηθήσει. Είναι μια δίοδος, αλλά δεν αρκεί. Εγώ ακόμη και στους πελάτες που αγοράζουν μέσω Διαδικτύου παραδίδω τα προϊόντα ο ίδιος στην πόρτα τους. Με ενδιαφέρει η προσωπική επαφή».

Τέλος, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του κυρίου Ευάγγελου Καραβίτη, ο οποίος  προωθεί κάθε χρόνο τέτοια εποχή μέσω ιστοσελίδας (www.kerasishop.gr) τα κεράσια που παράγει στην Πέλλα. Οπως λέει ο ίδιος, 20%-25% της παραγωγής του διατίθεται μέσω Διαδικτύου.

Διαδικτυακά μαθήματα

Το «εικονικό σχολείο» (www.virtualschool.gr) αποτελεί μια πολύ δημοφιλή ιστοσελίδα που λειτουργεί ως online φροντιστήριο, βοήθημα και «ηλεκτρονικό λυσάρι». Ο δημιουργός του κύριος Κώτσος ενδεικτικά αναφέρει.«Σκεφτήκαμε ότι, αντί να πηγαίνουμε στα σπίτια με την ώρα να βλέπουμε τους μαθητές μας, να παραδίδουμε μαθήματα μέσω Διαδικτύου…  Αυτή τη στιγμή παρέχουμε βίντεο και ήχο στις ηλεκτρονικές παραδόσεις μας, ξεκινάμε από τις πιο σημαντικές ασκήσεις σε κάθε μάθημα (100-150 για το καθένα), ενώ κάτω από κάθε άσκηση υπάρχει η δυνατότητα ερώτησης για όποιον μαθητή δεν κατάλαβε» αναφέρει. «Οι απαντήσεις δίνονται μέσα στην ημέρα και γενικώς θέλουμε να δίνουμε την αίσθηση στον μαθητή μας ότι είμαστε δίπλα του και μπορεί να ρωτήσει ό,τι θέλει» προσθέτει. «Κοντεύω τα 40, δοκίμασα πολλά πράγματα στον τομέα μου, αλλά νομίζω πως αυτό είναι ό,τι καλύτερο έχω κάνει» τονίζει ο κ. Κώτσος.

Το χαμηλό κόστος δημιουργίας της ιστοσελίδας εφόσον μερικοί καθηγητές ήταν και προγραμματιστές συνέβαλε στην ευκολία του εγχειρήματος . Παρόλα αυτά όμως, όπως λέει όμως ο κ. Κώτσος, σε πραγματικές εργατοώρες επένδυσαν ένα ποσό της τάξεως των 100.000 ευρώ, καθώς «έστηναν» την ιστοσελίδα τους επί δύο χρόνια καθώς ήταν απαραίτητα η βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και η λύση των εκάστοτε ασκήσεων. Παρόλα αυτά, η «πλατφόρμα» που χρησιμοποιήθηκε ξεκίνησε από μηδενική βάση και είναι μια καινοτόμα προσέγγιση της εκπαίδευσης.

Παρόμοια κινήθηκε ο κ. Θ. Καλτής, ο οποίος επένδυσε ένα ποσό της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ για να φτιάξει μια υπηρεσία ηλεκτρονικής μάθησης αλλά και μια «εικονική πόλη» (www.scholl-town.net) για να μπορούν οι μαθητές του να χαλαρώνουν παίζοντας. Όπως τονίζει μιλώντας στο «Βήμα», επιδιώκει να συμπεριλάβει στο πελατολόγιό του δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια αλλά και ιδιώτες πελάτες. Εξηγεί μάλιστα ότι θα παρέχει αυτό που «έχει ανάγκη σήμερα ο εργαζόμενος ως αργά το απόγευμα γονιός. Θα ξέρει ότι το παιδί του μελέτησε όλα του τα μαθήματα, από μαθηματικά ως και θρησκευτικά, έλυσε όλες τις ασκήσεις που του έβαλε ο δάσκαλος, έκανε όλα τα τεστ και αν κάτι δεν κατάλαβε του το εξήγησε ο καθηγητής του φροντιστηρίου».

Σε παρόμοιο πλαίσιο κινήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Ζάππα-Κασαπίδη και ο Γιώργος Κασαπίδης, προσφέροντας online μαθήματα σε μαθητές του δημοτικού (www.schoolessons.gr, www.interactive-education.gr και ekids.schoolessons.gr). Τα μαθήματα κοστίζουν 45 ευρώ τον χρόνο και υπάρχουν 588 εγγεγραμμένοι μαθητές. Οι δύο εκπαιδευτικοί όμως εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια θα συντηρούνται με βάση και τις χορηγίες ή τις διαφημίσεις που θα προσελκύσουν από τον εκπαιδευτικό χώρο. «Ήταν μια ιδέα της γυναίκας μου… Η μέθοδος αυτή κάνει το διάβασμα πιο εύκολο γιατί τα παιδιά μπορούν κιόλας να παίξουν … Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία μάς αποζημίωσαν για τα ξενύχτια και την κούραση και δικαίωσαν την επιμονή μας σε ένα προϊόν που πολλοί δεν έχουν ακόμη κατανοήσει ότι είναι το μέλλον στην εκπαίδευση».

Υπηρεσίες ψυχικής υποστήριξης

Εδώ και είκοσι περίπου χρόνια η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών μέσω διαδικτύου υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής στις ΗΠΑ.

Έτσι, ο ψυχίατρος κ. Σωτ.Παπασπυρόπουλος και η ψυχολόγος κυρία Ιωάννα Θεοδωρακοπούλου δημιούργησαν, σε συνεργασία με ομάδα ειδικών επιστημόνων μια υπηρεσία online παροχής συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης συστήνοντας αυτή τη μορφή συνεδριών και στον ελληνικό χώρο.«Υπάρχουν αρκετοί ψυχολόγοι που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εναλλακτικά. Εμείς όμως παρέχουμε τις υπηρεσίες μας online» λέει στο «Βήμα» η κυρία Θεοδωρακοπούλου.

Αρχικά οι ασθενείς- πελάτες κάνουν εγγραφή στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα (www.feelwelltoday.com) δωρεάν και στη συνέχεια κλείνουν ραντεβού με κάποιον ειδικό την ημέρα και την ώρα που επιθυμούν. Οι συνεδρίες μπορούν να γίνουν με ανταλλαγή e-mail, μέσω ΜSΝ Live Chat, τηλεδιάσκεψης Skype ή τηλεφώνου.  Αν διαπιστωθεί ότι ο ασθενής-πελάτης χρήζει ψυχιατρικής βοήθειας, οι ειδικοί τον παραπέμπουν σε συνάδελφό τους, για κατ’ ιδίαν συνάντηση.

Πηγή: epixeirein.gr

Θέλεις κι εσύ μία επιτυχημένη δικτυακή επιχείριση;

x

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.