Το δίλημμα μεταξύ SEO και Google Ads είναι από τα συνηθέστερα για όσους θέλουν να προωθήσουν την επιχείρησή τους στο διαδίκτυο.

Η αλήθεια είναι πως οι υποστηρικτές του SEO είναι αρκετοί, ισάριθμοι είναι όμως και αυτοί που εφαρμόζουν τα Google Ads για την προώθηση της επιχείρησής τους στο διαδίκτυο.

Για να αποφασίσετε ποια από τις παραπάνω τεχνικές είναι κατάλληλη για τη δική σας επιχείρηση, διαβάστε με ευλάβεια το παρακάτω άρθρο και όλες οι ερωτήσεις σας θα απαντηθούν.

Ας δούμε για αρχή ποια είναι τα πλεονεκτήματα των δύο αυτών διαφορετικών καναλιών:

Google Ads Cons:

  • Άμεσα Αποτελέσματα

Τα Google Ads μπορούν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να αυξήσουν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας φέρνοντας περισσότερες πωλήσεις στην επιχείρησή σας. Σε αντίθεσή με το SEO που μπορεί να χρειαστεί αρκετούς μήνες για να αποδώσει, με το κανάλι των χορηγούμενων διαφημίσεων μπορείτε να έχετε άμεση απόδοση, εάν όλα φυσικά λειτουργήσουν σωστά.

Είναι δεδομένο πως η αύξηση των πωλήσεων δεν θα έρθει μέσα σε μία ημέρα. Για να έχετε μια κερδοφόρα καμπάνια Google Ads θα πρέπει να εμπιστευτείτε μόνο τους ειδικούς, διαφορετικά μειώνονται πολύ οι πιθανότητες αύξησης των κερδών σας.

Γίνεται λοιπόν σαφές πως εάν στοχεύετε σε μία σχετικά άμεση απόδοση και στο να προσελκύσετε σήμερα περισσότερους επισκέπτες, η τακτική των Google Ads είναι κατάλληλη για εσάς.

  • Περισσότερα Keywords

Γνωρίζουμε πως οι διάφοροι χρήστες αναζητούν το ίδιο θέμα με πολλούς και ποικίλους τρόπους. Ευτυχώς όμως υπάρχουν τα Google Ads και οι δυνατότητες που μας παρέχουν. Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα keywords μπορούμε να προβάλουμε τη διαφήμισή μας στοχεύοντας σε κάθε πιθανό και διαφορετικό συνδυασμό αναζήτησης.

Στο SEO κάτι τέτοιο είναι ακατόρθωτο. Στη βέλτιστη των περιπτώσεων θα μπορέσετε να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα μόνο για ένα ποσοστό σχετιζομένων με την κατηγορία που σας ενδιαφέρει φράσεων.

  • Landing Page

Εφόσον όλα είναι μετρήσιμα με τα Google Ads, μπορείτε να… πειραματιστείτε. Μπορείτε να δημιουργήσετε 2-3 εκδοχές της ίδιας σελίδας προορισμού, ώστε να δοκιμάστε ποια θα αποδώσει περισσότερο στην περίπτωσή σας.

Από την άλλη, με το SEO αναγκαστικά θα δημιουργήσετε μία σελίδα προορισμού επικεντρωμένη στο περιεχόμενο. Έτσι μόνο θα έχει καλές πιθανότητες να ανέβει υψηλά στην κατάταξη. Εννοείται πως δεν υπάρχει δυνατότητα ταυτόχρονης δοκιμής 2 παρόμοιων σελίδων προορισμού.

  • Παρουσίαση μηνυμάτων

Τα Google Ads σας δίνουν τεράστιες δυνατότητες παρουσίασης των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Με τα διαφημιστικά κείμενα μπορείτε να παρουσιάσετε το προϊόν και τα πλεονεκτήματά του, τις κατηγορίες ειδίκευσής σας, τις ώρες λειτουργίας σας και τα στοιχεία επικοινωνίας σας. Επιπλέον, για την ίδια διαφήμιση μπορείτε να επιλέξετε διαφορετικά κείμενα, ώστε να βρείτε ποιο σας αποδίδει καλύτερα.

Το SEO για άλλη μια φορά σας περιορίζει. Σας προσφέρει πολύ λιγότερο χώρο στα πεδία του τίτλου και της περιγραφής, και σας προσφέρει λιγότερες επιτρεπόμενες φράσεις. Φυσικά ούτε εδώ μπορείτε να κάνετε κάποιο τεστ επιλογής ανάμεσα σε 2 διαφορετικά κείμενα.

Πλεονεκτήματα SEO

  • Δωρεάν τα φυσικά αποτελέσματα

Η Google δεν σας ζητάει αμοιβή για να σας εμφανίσει στην πρώτη σελίδα των φυσικών αποτελεσμάτων. Αρκεί η σελίδα σας να είναι εναρμονισμένη με τα ποιοτικά κριτήρια των μηχανών αναζήτησης.

Η συνεργασία με κάποιον SEO Expert είναι φυσικά απαραίτητη, και θα χρειαστεί πολλή δουλειά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σε μακροπρόθεσμο επίπεδο η επένδυση στο SEO είναι οικονομικότερη από την επένδυση σε Google Ads.

Φυσικά ο SEO Expert θα χρειαστεί αμοιβή, το συνολικό κόστος όμως σε βάθος χρόνου είναι σαφώς μικρότερο. Δεν θα είστε υποχρεωμένοι για κάθε κλικ να πληρώνεται χρήματα, αφού όπως ξέρουμε σε κάποιες κατηγορίες είναι πολύ ακριβά.

  • Σταθερή Θέση

Από τη στιγμή της εμφανίσεώς σας στην πρώτη σελίδα, έχετε μία σταθερή σχετικά θέση. Δεν θα πέσετε στα τάρταρα μόλις σταματήσετε να πληρώνετε τη διαφήμιση. Τα Google Updates ενδέχεται να να επηρεάσουν την κατάταξή σας, αλλά εάν ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές (best practices) δεν θα έρθετε αντιμέτωποι με σοβαρό πρόβλημα.

Επενδύοντας σε SEO θα δημιουργήσετε αποτέλεσμα με συνέχεια και διάρκεια. Ακόμα και όταν δεν θα τρέχετε κάποια διαφημιστική καμπάνια, μια σημαντική επισκεψιμότητα θα παραμείνει, και θα φέρνει σε εσάς νέους πελάτες.

  • Το προτιμούν οι χρήστες

Το 70% των χρηστών προτιμούν τα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορείτε να το απορρίψετε.

Είναι γεγονός πως τα Google Ads προσφέρουν συνέχεια καινούριες δυνατότητες. Ωστόσο, το 70% των καθημερινών κλικ πραγματοποιούνται στα φυσικά αποτελέσματα και όχι στα χορηγούμενα.

Μήπως λοιπόν η χρήστες θεωρούν πιο αξιόπιστες τις ιστοσελίδες που η ίδια η Google επιλέγει να διαφημίσει στην αρχική της σελίδα;

Χρησιμοποιώ ήδη Google Ads, είναι και το SEO απαραίτητο;

Αρχικά κάνετε πολύ καλά που τα χρησιμοποιείται εφόσον είναι κερδοφόρα. Το SEO όμως είναι αυτό που θα εξυπηρετήσει τους μακροχρόνιους στόχους σας. Το traffic που θα σας φέρει σε βάθος χρόνου είναι πολύ υψηλό και οικονομικότερα από ότι με τα Google Ads. Επίσης το SEO κερδίζει τα το υψηλότερο μερίδιο αναζητήσεων.

Περίπου 8 από τους 10 χρήστες χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης ώστε να βρούνε οτιδήποτε και αν ψάχνουν. Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, πως εκεί θα βρείτε τους εν δυνάμει πελάτες σας. Όπως προαναφέρθηκε, ο κάθε χρήστης ψάχνει με διαφορετικό τρόπο. Άλλοι επιλέγουν τις διαφημίσεις, άλλοι τα οργανικά αποτελέσματα. Οι περισσότεροι βέβαια χρησιμοποιούν και τα δύο κατά τη διάρκεια αναζήτησης μέχρι την τελική επιλογή.

Πως θα αυξήσω τις πιθανότητες να με επιλέξουν;

Μάλλον καταλάβατε ήδη την απάντηση. Με το να αξιοποιήσετε σωστά ταυτόχρονα και τα 2 αυτά κανάλια.

Google Ads και SEO είναι σύμμαχοι. Δύο σύμμαχοι που θα σας απογειώσουν με τη σωστή αξιοποίησή τους. Μία έμπειρη digital ομάδα θα αξιοποιήσει σωστά αυτά τα κανάλια. Το αποτέλεσμα θα είναι οι περισσότερες ελπίδες για εύρεση νέου πελατολογίου και αξιοποίηση πωλήσεων,

Ελάτε σήμερα με τους ειδικούς!

Θέλεις κι εσύ να είσαι πρώτος στις μηχανές αναζήτησης;