Όταν μια μικρή διαδικτυακή επιχείρηση βρίσκεται στο ξεκίνημά της είναι απαραίτητο να ακολουθήσει κάποιες δοκιμασμένες και αποδοτικές συνταγές προκειμένου να εξασφαλίσει την επιτυχία της. Παρακάτω αναλύονται διεξοδικά αυτές οι μέθοδοι, ώστε να μπορέσετε να κινηθείτε με αποτελεσματικότητα σε έναν άκρως ανταγωνιστικό χώρο. Η ιστοσελίδα σας είναι το εργαλείο της επιτυχίας σας!

1) Κάντε διερεύνηση των αναγκών του κοινού σας και κινηθείτε αναλόγως!

Το μεγαλύτερο λάθος για μια on-line επιχείρηση είναι να ξεκινήσετε ανάποδα. Να εστιάσετε δηλαδή πρώτα στο προϊόν που θα λανσάρετε και έπειτα στο αγοραστικό κοινό που απευθύνεστε. Ο σωστός τρόπος για να λειτουργήσει το όλο εγχείρημα είναι να αξιοποιήσετε το διαδίκτυο ως εργαλείο εξερεύνησης. Αναζητήστε δηλαδή τις πιο συχνές ερωτήσεις των χρηστών, για να έχετε μια αντιπροσωπευτική εικόνα γύρω από το τι τους δυσκολεύει. Παράλληλα μπορείτε να κάνετε αναζήτηση με βάση λέξεις-κλειδιά. Ο λόγος είναι να ανακαλύψετε το τι αναζητούν οι χρήστες με το τι δεν μπορούν να επιλύσουν οι ήδη υπάρχουσες ιστοσελίδες. Προσπαθήστε να βρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Με αυτό τρόπο βλέπετε κι εσείς πως κινείται ο ανταγωνισμός. Έπειτα αφομοιώνετε όσα στοιχεία ή προϊόντα έχουν περιθώριο κέρδους εάν αξιοποιηθούν και στη δική σας επιχείρηση.

2) Βρείτε ένα αντίγραφο προϊόντος που πουλάει και απογειώστε το!

Σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ χρήσιμο το να βρείτε εξαρχής τον τρόπο να πείσετε τους καταναλωτές πως το ήδη υπάρχον προϊόν που εσείς λανσάρετε είναι καλύτερο από το ίδιο που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Οι τρόποι να γίνει αυτό είναι πολλοί:

Πρέπει να βρείτε έναν τίτλο που να προσελκύει το κοινό σας και να εστιάσετε πολύ στα ζητήματα που επιλύει. Με αυτόν τον τρόπο θα φαίνεστε κι εσείς πιο αξιόπιστοι και άμεσοι
στο κοινό σας.

Επικοινωνήστε τις δυνατότητές του στους επισκέπτες και εστιάστε στο πόσο θα ωφελήσει όποιον αποφασίσει να το αγοράσει. Αν χρειαστεί προσθέστε και μαρτυρίες ανθρώπων που δοκίμασαν το προϊόν και δώστε στους αγοραστές μια ισχυρή εγγύηση για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Μπαίνοντας στη νοοτροπία του πελάτη και αναλογιζόμενοι το τι περιμένετε εσείς από ένα προϊόν, μπορεί να βρείτε γρηγορότερα τις απαντήσεις που αναζητάτε.

3) Εξασφαλίστε την ηλεκτρονική σας παρουσία κάνοντας τη δική σας ιστοσελίδα!

Το επόμενο βήμα, αφού βρείτε το αγοραστικό κοινό και το προϊόν σας, είναι να κάνετε δική σας ιστοσελίδα. Φροντίστε η εικόνα να τραβάει την προσοχή και να μην κουράζει τον επισκέπτη. Σε αυτό βοηθούν το να είναι μία ή δύο γραμματοσειρές σε λευκό φόντο. Επίσης η απλή, ομοιόμορφη για όλες τις σελίδες και ξεκάθαρη πλοήγηση σε συνδυασμό με τον ήχο,τα videos και τα κατάλληλα γραφικά υποβοηθούν την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας σας. Ταυτόχρονα, φροντίστε ώστε να μην χρειάζεται πολλά βήματα για να ολοκληρωθεί μια ηλεκτρονική αγορά από το e-shop σας. Αξιοποιήστε τις opt-in προσφορές που επιτρέπουν στους online επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να εγγραφούν, ώστε να λαμβάνουν μέσω e-mail όλες τις νέες ενημερώσεις και αναρτήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτό.

4) Αξιοποιήστε τις “pay- per -click” διαφημίσεις!

Μην ξεχνάτε την αξία των “pay – per – click” διαφημίσεων που φέρνουν άμεσα αποτελέσματα και σας βοηθούν να βρείτε τις αποτελεσματικότερες λέξεις-κλειδιά προς δική σας αξιοποίηση. Εντοπίζοντας τα πιο συχνά key- words έχετε τη δυνατότητα να τα διανείμετε παντού στο site σας, ώστε να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

5) Πλασαριστείτε ως ο πλέον ειδικός στον τομέα που δραστηριοποιείστε!

Συχνά, προβάλλοντας δωρεάν πληροφορίες μέσω διαδικτύου μπορείτε να αποκομίσετε έμμεσα κέρδη. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της μεγάλης επισκεψιμότητας του site σας και των καλύτερων επιπέδων στις μηχανές αναζήτησης. Τη διαδικασία θα διευκολύνει η συμπερίληψη ενός link στην ιστοσελίδα σας. Η δωρεάν δημιουργία περιεχομένου με οπτικοακουστικό υλικό που θα βρουν χρήσιμο οι επισκέπτες και η διανομή του μέσω social media και διαδικτυακών καταλόγων θα υποβοηθήσει τη δημοτικότητά σας. Πάρτε μέρος ακόμη και σε φόρουμ ειδικού ενδιαφέροντος που σχετίζονται με το προϊόν σας και προωθήστε από εκεί τις απόψεις σας. Έτσι, όχι μόνο βρίσκετε απήχηση σε περισσότερους αναγνώστες, αλλά και συνδέετε το site σας με άλλες ιστοσελίδες που αποσπούν το περιεχόμενό σας.

6) Δείτε το e-mail marketing ως εργαλείο αύξησης των πωλήσεών σας!

Όπως προαναφέρθηκε, η αξιοποίηση των opt-in προσφορών επιτρέπουν στους on-line επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να εγγραφούν. Έτσι θα λαμβάνουν μέσω e-mail όλες τις νέες ενημερώσεις και αναρτήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτή. Πρόκειται, επί της ουσίας, για άδεια εκ μέρους των χρηστών να τους στέλνετε e-mail. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, πως κρατάτε στα χέρια σας ένα εργαλείο για να προωθήσετε τη διαδικτυακή σας επιχείρηση. Με αυτό τον τρόπο δίνετε στους χρήστες κάτι που οι ίδιοι ζήτησαν. Επιπλέον καλλιεργείτε μια αμεσότερη σχέση μαζί τους χρησιμοποιώντας έναν οικονομικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο πώλησης μέσω της εστίασης σε στοχευμένους δυνητικούς πελάτες.

7) Μετατρέψτε τους πελάτες σας από τυχαίους αγοραστές σε μόνιμους!

Σίγουρα το δυσκολότερο βήμα είναι να πραγματοποιηθεί η πρώτη συναλλαγή με τον εκάστοτε πελάτη. Εφόσον, όμως, αυτή επιτευχθεί πρέπει άμεσα να γίνουν και οι απαραίτητες ενέργειες εκ μέρους σας ώστε να επιστρέψει ο πελάτης και για επόμενη αγορά. Ο στόχος είναι να γίνει μόνιμος αγοραστής. Για να διασφαλίσετε κάτι τέτοιο μπορείτε να στέλνετε ηλεκτρονικά κουπόνια που να μπορεί να εξαργυρώσει σε επόμενη συναλλαγή. Μπορείτε να επιδιώξετε τη συμπληρωματική πώληση μελλοντικά, εμφανίζοντας σχετικά προϊόντα στην σελίδα στην οποία βλέπει τις ευχαριστίες για την αγορά του. Επίσης μπορείτε να προσφέρετε τα προϊόντα στην πραγματική τους αξία.

Θέλεις κι εσύ εξασφαλισμένη επιτυχία για την ιστοσελίδα σου;